Muut lajit ja tapahtumat

Suomen Voimalajiliitto järjestää monien eri lajien tapahtumia ja kilpailutoimintaa. Se tarjoaa myös yhteistyömahdollisuutta muille erikoislajeille järjestää toimintaansa Puhtaan Urheilun periaatteiden alaisuuteen Suomen Voimalajiliiton kautta.

Näiden lajien kilpailut Suomen Voimalajiliiton alaisuudessa sekä yhteistyökumppaneiden tapahtumat kauttamme ovat muiden liiton lajien tapaan sitoutuneen antidopingtoimintaan ja kilpailijat ovat antidopingsopimuksen alaisia niin kilpailuissa, kuin harjoituskaudellakin.

Liiton kilpailukalenterin löydät Maksimivoima.com - sivustolta sekä liiton FB:sta.

OTEVOIMAILU

Otevoimakilpailuissa mitataan useiden eri lajien avulla monipuolisesti urheilijan otevoimaa. Lajeja ovat mm. paksujen akseleiden nosto maksimina tai toistoina, aikapidot, erilaiset pinch ja block nostot sekä legendaarinen yhden käden maastanosto.

Liiton kilpailuissa on seuraavat sarjat: naiset -55kg, -65kg, -75kg  ja 75kg+, miehet -70kg, -85kg, -100kg ja 100kg+. Yli 40-vuotiaille nostajille on myös oma Masters-sarja niin miehissä, kuin naisissakin.

Voimalajiliittto rekisteröi lajeista antidopingtoiminnan alaiset Suomen- ja Maailmanennätystulokset. Ennätys lajit, säännöt ja voimassa olevat ennätykset löydät alla olevien linkkien takaa.

SÄÄNNÖT JA ENNÄTYKSET

VOITTAJAT

Mr BADASS™

1. Rinnalleveto + Ylöstyöntö, 80% omasta painosta, max toistot 2 minuutin aikana.
  2. Maastanosto, 120 % omasta painosta, max toistot 2 minuutin aikana.
  3. Roikkuminen laakeroidusta nostotangosta 12kg Bunda-nilkkapainojen kera max aika.
  4. 2 min maksimimatka sisäsoudussa.
  5. Stoneman™ tittelin voittaja saa erikoispalkinnon ja top3 saa pokaalit ja tuotepalkintoja. Titteli on jaossa vuosittain Puhdasta Voimaa™ - tapahtumassa (seuraavan kerran 13.10.2019 Hämeenlinnassa).

Titteli-kilpailun lisäksi eri puolilla maata järjestetään Record Breakers - tapahtumia, joissa kilpailujen lajien SE-tuloksia rekisteröidään. Ennätyskelpoiset tulokset tulee tehdä Voimalajiliiton alaisessa tapahtumassa, jossa lajit suoritetaan edellä mainitussa järjestyksessä liiton hyväksymän tuomarin valvoessa suoritukset.Kilpailujen punnitus suoritetaan enintään 120 min ennen kilpailua.Kuten muutkin Suomen Voimalajiliiton lajit, Mr.Badass™-kilpailu on antidopingtoiminnan alainen ja siihen osallistuvien tulee olla liiton jäseniä, allekirjoitetun antidopingsopimuksen kera viimeistään 3 kk ennen kilpailua.