Maanantai 16.03.2020

Korona vol. 2

TIEDOTE:
Liitto suosittelee seuroja pidättäytymään ryhmäliikunnan järjestämisestä mahdollisuuksien mukaan 31.3.2020 saakka ja pitämään huolta vapaassa harjoittelussa, että tilassa kerralla olevien määrä ei ole tilan kokoon nähden suuri. #turvaetäisyys

Suosittelemme myös seuraamaan THL:n ja oman kaupungin/kunnan ohjeita alueellisten erojen vuoksi sekä kiinnittämään erityistä huomiota siivoukseen sekä asiakkaiden tavallista suuremman käsihygienian mahdollistamiseen.

Liitto ei omassa toiminnassa järjestä yli 5 hengen kokoontumisia vaativia tapahtumia toistaiseksi ja mahdollisuuksien mukaan kaikki tapaamiset hoidetaan etäyhteyksien kautta. Tilanne arvioidaan uudelleen 31.3.2020.

Vahvin lajien SM-karsinnat siirretään elokuun SM-finaalin yhteyteen varotoimenpiteenä - päätös tehdään nyt, jotta urheilijat voivat siirtyä takaisin peruskunnon pariin.
Useiden kaupunkien ja kuntien päätökset sulkea liikuntatiloja haittaavat myös urheilijoiden valmistaumista kilpailuihin. Lisäksi Iisalmen vahvin kilpailu 2.5. peruutetaan.

SM-kilpailut pidetään 15.-16.8.2020 Iisalmessa ja kukin painoluokka kilpailee yhtenä päivänä - tarkemmat aikataulut julkaistaan ilmoitttautumisajan päättymisen (27.6.) jälkeen.

Ilmoittautumiset Suomisportissa:

Lajit julkaistaan viimeistään 3 kk ennen tapahtumaa, mutta karsintalajit tulevat olemaan jo julkaistuista karsintalajeista.

Muutoksen vuoksi kilpailuun ehtii siten vielä ilmoittautua, vaikka vielä ei olisi lisenssiä/antidopingsopimusta.

Osallistujien tulee omata liiton kilpailulisenssi/antidopingsopimus viimeistään 15.5.2020

Kevään karsintapaikkakunnille pyritään järjestämään muuta liiton lajien toimintaa ja ja siitä tiedotetaan korona-casen osoittaessa rauhoittumista.

Vetoamme myös lajien parissa toimivien yritysten asiakkaisiin - ajat ovat nyt kovat kaikille - jos suinkin mahdollista, niin älä pyydä korteista rahoja takaisin, vaan vaihda käyttöajankohtaa, osta lahjakortteja, tuotteita jne, jotka mahdollistavat yrityksiä ylläpitämään pientä kassavirtaa, koska tilavuokrat yms kiinteät kulut rasittavat toimintaa myös näiden taukojen aikana.