Lauantai 13.06.2020

Vahvin SM - lajit 2020

SVLL VAHVIN SM-KILPAILUT IISALMEN LIIKUNTAHALLILLA

3.-4.10.2020

Voimalajiliiton SM-kilpailut vahvin lajeissa järjestetään 3.-4.10.2020 Iisalmen liikuntahallillla 3.-4.10.2020.

Koronakevään peruuttaessa kevään karsinnat, niin tässä kilpailussa karsinta käydään samassa tapahtumassa finaalin kanssa siten, että kilpailun 3-4 ensimmäistä lajia ovat karsintalajeja ja kolme viimeistä finaaleja. Sarjoissa, joissa on yli 6 kilpailijaa pudotetaan sijasta 7 alkaen olevat kilpailijat pois karsintalajien jälkeen.

Kukin painoluokka kilpailee vain yhtenä päivänä.

Alustavat lajit, joihin varaamme oikeuden muutoksiin / vaihdoksiin. Lajien painot tarkennetaan elokuun aikana, kun lajien testaaaminen saadaan vauhtiin:

Karsinta:

Tukin nosto, toistot vinolaudalla noin 45-60 asteen kulmassa.

Farmarikannattelu

Painonheitto - 3-4 esinettä heitetään pään yli taakse 3-4 metriä korkean esteen yli mahdollisimman nopeasti (esineet saattavat olla kunto(slam)palloja, auton renkaita tai heittosäkkejä ja niiden painot vaihtelevat 5-30 kg välissä sarjasta riippuen.

Finaali:

Akselin nosto max, 4 yritystä nousevassa tangossa, akseli ei saa koskettaa vyötä ylösnoston aikana.

Jalkakyykky toistot (noin 90 asteen kulma, kyykkylaite).

Atlas-kivet ilman pihkaa: Naiset 40-80kg, Miehet 60-150kg

Varalajit: Auton tms taakan veto köydellä istuen, maastanosto, kilven kantaminen.

Eli mikäli lajeihin tulee muutoksia, niin pyrimme ensisijaisesti ottamaan tilalle jonkin mainituista varalajeista.