Keskiviikko 26.08.2020

Tarkennuksia liiton ohjeistukseen loppuvuoden 2020 tapahtumien osalta!

Infoa koronatilanteen vaikutuksista liiton tapahtumiin ja ohjeita tapahtumien järjestäjille:

Tämän hetken ohjeistuksella loppuvuoden kotimaan tapahtumat tullaan järjestämään aiemmin ilmoitetusti, poislukien Tanafit™ SM-kilpailut, jotka järjestetään 17.10.2020 Iisalmessa Tiinan Treenipalveluilla, koska I Love Me - messut siirtyivät ensi vuoteen.

2021 alustava kilpailukalenteri pyritään julkaisemaan syyskuun aikana.

Alla lisänä liiton omat toimet tapahtumien turvallisuuteen alkaen 1.9.2020:
1. Suosittelemme maskeja erityisesti saleilla ja studioilla järjestettäviin tapahtumiin yleisölle ja toimihenkilöille, mikäli maskin käyttö on henkilöllä mahdollista.
2. Suosittelemme, että saleilla ja studioilla ei järjestetä yli 50 hengen tapahtumia (kilpailijat ja toimitsijat sekä yleisö mukaan lukien). Päätös määrästä on paikallisella järjestäjällä. Alempana toimenpiteet syksyn suurempien kilpailujen osalta.
.> Kilpailuissa VAIN JUNIOREILLA voi olla 1 huoltaja tai valmentaja backstagella. Aikuisten sarjoilla vain kilpailijat backstagelle.
> Lajisuoritteet tehdään yksi urheilija kerrallaan ja välineiden otepinnat puhdistetaan mahdollisuuksien mukaan kilpailijoiden välissä. Urheilijoita suositellaan käyttämään käsidesiä jokaisen suorituksen jälkeen.
> Keskeistä on, että osallistujien tai seurueiden välinen 1-2 metrin turvaetäisyys pystytään säilyttämään koko tilaisuuden ajan, myös tilaisuuteen saavuttaessa ja sieltä poistuttaessa. Tungoksia ja tiiviitä jonoja ei saa päästää syntymään missään vaiheessa tilaisuutta. Järjestäjä huolehtii myös yleisön sijoittamisesta siten, että katsojilla on halutessaan mahdollisuus säilyttää turvaväli muihin katsojiin. Järjestäjän pitää myös ohjeistaa osallistujia turvaväleistä ja hyvästä käsihygieniasta sekä tarjota mahdollisuus käsien puhdistamiseen.

Lisäksi toimintaa voi olla syytä eriyttää jakamalla yleisöä ja palveluja erillisille alueille, jotta tilaisuudessa voidaan tosiasiassa noudattaa THL:n ja OKM:n ohjeistusta. Tämän arvioinnista ja käytännön soveltamisesta vastaa tapahtuman järjestäjä. Yleisötilaisuuden tai yleisen kokouksen järjestäjä vastaa siitä, että tilaisuus järjestetään osallistujille turvallisella tavalla.

Huomioitavaa syksyn tapahtumista em. ohjeiden ja suositusten lisäksi:

1. Tankotanssi SM - tilaisuuteen Elämystehdas Lappariin myydään vain 100 ennakkolippua, ei ovimyyntiä. Kaikille katsojille on istumapaikat turvavälin kera. Tapahtuman livestream on selvityksen alla. Huomioi myös yläpuolella olevat rajoitukset backstagelle.

2. Vahvin SM-kilpailut, IIsalmi, kukin kilpailija voi ottaa tapahtumapaikalle mukaan yhden aikuisen ja omat lapset.
Tapahtumaan ei oteta sisään muuta yleisöä (kilpailun liveseuranta tulossa someen).
Em. katsojat sijoitetaan katsomoon siten, että joka toinen rivi jätetään tyhjäksi ja seurueiden välissä tulee olla vähintään 4 tyhjää penkkiä.

3. Pure Pull - maastanoston SM-kilpailut, Jämsä: Kilpailu käydään ilman yleisöä muusta Fitfest - tapahtumasta eristetyssä tilassa. (kilpailun liveseuranta tulossa someen).

Muut pienemmät tapahtumat ohjeistaa paikallinen järjestäjä viranomaisten ja liiton ohjeiden ja suositusten mukaan.

Muistathan, että useisiin syksyn kilpailuihin ilmoittautumisaika päättyy 31.8.2020!