Maanantai 07.09.2020

Päivitys ennätyksien säännöistä

Liiton vahvin lajien sekä otevoimailun ennätystilastoihin noteerataan ennätykset, jotka ovat tehty liiton toimivallan alaisissa kilpailuissa, liiton ennätyssäännöillä ja suoritus tulee olla tuomaroitu liiton tuomarikoulutuksen läpikäyneen henkilön toimesta.

Ennätykset rekisteröidään kilpailussa olevan sarjan mukaan ja myös mikäli ennätys rikkoo ylemmän painoluokan ennätyksen, niin se luetaan sen ennätykseksi myös - eli esim. miesten -85kg sarjan ennätyksen voi tehdä kilpailussa, jossa on sarja M85, mutta mikäli ennätys ylittää ylemmän painoluokan ennätyksen, niin se noteerataan myös ko. sarjan ennätykseksi, koska urheilija on automaattisesti ylempään sarjaan painon puolesta mahtuva.

Ylemmässä sarjassa kilpaileva ei voi tehdä ennätyksiä alemman painoluokan sarjoihin, eli ennätyksiä voi tehdä kilpailussa olevassa sarjassa ja ne noteerataan myös ylempien sarjojen ennätykseksi, mikäli ylemmän sarjan voimassa oleva ennätys ei ole sitä suurempi.

Mikäli samassa kilpailussa on sekä painoluokat ja masters/junior sarja, niin painoluokassa kilpaileva voi kilpailla myös masters/junior sarjassa, mikäli se on iän ja yhteneväisten lajipainojen puolesta mahdollista.

Esimerkki:

> Kilpailussa on painoluokat ja masters-sarja otevoimassa ja lajit ovat samat kaikille sarjoille.

> Kilpailija X kilpailee painoluokassa, mutta on myös masters ikäinen.

> Kilpailijan suoritukset huomioidaan myös masters-sarjan tuloksiksi.

Mikäli sarjoissa on eri lajit tai eri painot tms, niin kilpailija voi kilpailla vain yhdessä sarjassa.