Maanantai 29.03.2021

Vahvin MM-kilpailut Kuopioon 2021-2024!

VAHVIN LAJIEN MM-KILPAILUT KUOPIOON 2021-2024!

Suomen Voimalajiliitto järjestää antidopingtoiminnan alaiset vahvin lajien MM-kilpailut vuosina 2021-2024 Kuopiossa. Vuoden 2021 kilpailupaikkana toimii Kuopio-halli syyskuussa (alustava pvm 4.-5.9), mutta tulevina vuosina tapahtuman osia nähdään myös muissa osissa tapahtumakaupunkia.

”Kuopio on ideaali paikka tapahtuman järjestämiselle - juuri sopivan kokoinen ja logistiikka on helppoa niin järjestämisen, kuin kilpailijoiden ja kannattajien matkustamisen kannaltakin, sanoo Voimalajiliiton perustaja ja puheenjohtaja Jyrki Rantanen ja lisää, että Kuopion upeat maisemat ja muut palvelut eivät varmastikaan vähennä urheilijoiden intoa lähteä Savon sydämeen taistelemaan mestaruuksista”.

”Olemme erittäin ylpeitä, että olemme saaneet taas yhdet maailmanmestaruuskilpailut Kuopioon. Tämä kertoo Kuopion vetovoimaisuudesta tapahtumakaupunkina ja liikuntapaikkojemme laadusta. Odotan mielenkiinnolla miten vahvin lajien MM-kilpailut tulevat näkymään myös Kuopion katukuvassa tulevina vuosina kun lajeja saadaan jalkautettua kaupunkiympäristöön, Kuopion kaupungin markkinointijohtaja Kirsi Soininen lisää.”

”Rantasen mukaan neljän vuoden tapahtumaketjusta odotetaan vuosittain kasvavaa kokonaisuutta, johon odotetaan koronapandemian rauhoituttua ennätysmäärää edustusta eri maista. Tapahtumaketjun pitkäjänteisyys antaa liitolle myös mahdollisuuden kasvattaa dopingtestatun voimailun suosiota sekä kotimaassa, että kansainvälisesti ja olemme kiitollisia Kuopion kaupungille heidän eettisestä oikeasta ratkaisusta lähteä vahvasti mukaan puhtaan urheilun edistämiseen, toteaa Rantanen”.

Voimalajiliitto aloitti vuonna 2015 ensimmäisenä maailmassa vahvin lajien kilpailut WADA-tasoisen antidopingohjelman alla ja liitto on sekä SUEKin valvonnan alainen, että Suomen Olympiakomitean jäsen.

Kehonvoimalajeihin erikoistuneen puhtaan voiman liiton muita lajeja ovat mm. Otevoimailu, Tankotanssi sekä Highland Games.

Kuvat © Vicente Cerra / Kuopion Kaupunki ja Tomi Jokela / Suomen Voimalajiliitto