Sunnuntai 26.09.2021

3 kultaa EM-kilpailuista!

SUOMEN NAISILLE KOLME EM-KULTAA WALESISSA!!

Vahvin lajien EM-kilpailut järjestettiin eilen Swanseassa, Walesissa ja Suomen voimanaiset tekivät kilpailussa kovaa jälkeä - kotiintuomisina oli kolme kultamitalia, kun painoluokissaan Kuopion SM-kilpailuissa mestaruuden niin ikään voittaneet Tikkakosken Susanna Hirvi (-55kg), Juvan Sari Paukkunen (-65kg) ja Tornion Riia Nieminen (-75kg ) kruunattiin tiukan kilpailun jälkeen painoluokkiensa Euroopan mestareiksi!

Kolmen suora

Paukkunen on nyt ensimmäinen urheilija, jolla on sekä Suomen, Euroopan sekä maailmanmestaruudet dopingvalvonnan alaisissa vahvin lajeissa. Riia NIemisellä ja Susanna Hirvellä on mahdollisuus liittyä joukkoon joulukuussa, kun lajin MM-kilpailut järjestään Kuopiossa.

Kilpailulajeina EM:ssa olivat tällä kertaa punnerrusyhdistelmä (tukki/akseli), auton veto, kivien ja säkkien lastaus, maastanostovariaatio sekä kehikon kantaminen.

Kilpailun järjesti British Natural Strongman Fedetation yhteistyössä Kansainvälisen Voimalajiliiton kanssa.

Voimalajiliitto aloitti vuonna 2015 ensimmäisenä maailmassa vahvin lajien kilpailut WADA tasoisen antidopingohjelman alla ja liitto on sekä SUEKin valvonnan alainen, että Suomen Olympiakomitean jäsen. Tankotanssi on lajina ollut mukana liiton toiminnassa loppuvuodesta 2015 alkaen.

Kansainvälisiin kilpailuihin urheilijat karsitaan liiton vahvin SM-kilpailun kautta ja vuoden 2022 SM:t järjestetään Salossa Suomen Olympiakomitean SM-viikolla 30.6- 3.7.2022!

Arkistokuvat © Suomen Voimalajiliitto / Iida Mulari