Tärkeää tietoa

Huomioithan, että ostamalla liiton lisenssin sitoudut kulloinkin voimassa oleviin antidopingsääntöihin, sekä Voimalajiliiton antidopingohjelmaan, liiton sääntöihin sekä kurinpitosääntöihin ja niitä alempiasteisiin määräyksiin, jotka löydät sivustomme anti-doping ja säännöt osioista.

Sääntöjen mukaan lisenssin haltija voidaan dopingtestata missä vain, milloin vain ilman ennakkovaroitusta SUEKin, WADAn tai Kansainvälisen Voimalajiliiton toimesta.

Urheilija on aina itse vastuussa käyttämistään lääkkeistä ja lisäravinteista.

Lisenssiä ostaessa on rasti ruutuun osio ennen lisenssin maksamista. Osion linkistä aukeaa liiton antidoping/kilpailijasopimus, jonka hyväksyt lisenssin ostamalla.

Liiton kilpailuihin osallistuvilta edellytetän Puhtaasti Paras ja Reilusti Paras – verkkokoulutusten suorittamista. Koulutus on voimassa kaksi (2) vuotta kerrallaan.

Voimalajiliiton lisenssin ostamalla liityt liiton jäseneksi ja sitoudut liiton sääntöihin sekä antidoping- ja kilpailusopimukseen, jonka löydät kurinpitosäännöt – sivulta. Lisenssien vuotuiset hinnat löydät tämän sivun alaosasta.

Lisenssit hankitaan www.suomisport.fi – järjestelmästä ja alempana tällä sivulla löydät tietoa eri lisenssityypeistä. Sitoutuminen antidoping- ja kilpailusopimukseen tehdään Suomisportissa, viimeisessä kohdassa ennen maksuun siirtymistä (rasti ruutuun kohta), jossa hyväksyt ehdot. Kohdassa olevata linkistä pääset lukemaan sopimuksen kokonaisuudessaan.

Ensimmäistä kertaa lisenssi tulee hankkia vähintään 90 vrk (3kk) ennen ensimmäistä kilpailua ja tämän jälkeen lisenssi uusitaan vuosittain tammikuun loppuun mennessä. 3kk säännöstä ei ole mahdollista joustaa*, eli pidäthän huolen, että olet ajoissa liikenteessä.

* Mikäli olet toisen SUEKin/WADAn toimintaan sitoutuneen lajiliiton urheilija ja antidopingsopimuksesi on ollut toisessa liitossa voimassa yli 3kk, niin se luetaan eduksi ja 3kk karenssia ei ole, kun lajiliittosi todentaa sen voimassaolon Voimalajiliittoon sähköpostitse (pyydä liittoa lähettämään todistus osoitteeseen info(@)suomenvoimalajiliitto.fi.

Lisenssiä ostaessa tulee valita seura, jotta järjestelmässä pääsee eteenpäin. Mikäli et ole minkään alueseuramme jäsen/asiakas, voit valita seuraksesi Suomen Voimalajiliitto / Suomen Tankotanssiliitto.

Mikäli urheilija ei uusi lisenssiä tai vaihda sitä antidopingsopimuksen ylläpitävään toiseen lisenssiin (esim. valmentaja/huoltaja/adt – lisenssi), niin se katsotaan antidoping- ja kilpailulisenssin irtisanomiseksi ja liitto ei tee uutta sopimusta saman urheilijan kanssa neljään (4) vuoteen.

Lisenssi tulee uusia vuosittain 31. tammikuuta mennessä, jotta antidoping- ja kilpailusopimus sopimus pysyy voimassa. Liitto lähettää eräpäivän jälkeen yhden muistutuksen uusinnasta (jäsenkirjeenä), jonka jälkeen uusimattomat sopimukset irtisanotaan.

Liiton urheilijoiden tulee myös suorittaa Puhtaasti Paras – verkkokoulutus. Tallenna saamasi diplomi esimerkiksi puhelimeesi, jolloin voit todentaa koulutuksen suorittamisen kilpailupaikalla.

Lisenssityypit

A – Kilpailijalisenssi:

1. Lisenssin voimassaoloaikana voit osallistua kaikkiin liiton toiminnan alaisiin kilpailuihin liiton sääntöjen, ikäsi, sukupuolesi tai karsintatuloksen perusteella.
  2. (Huom! Tankotanssissa lisenssi oikeuttaa vain kilpatason (competitive) kilpailuihin osallistumiseen. Harrastetason (amatööri) kilpailijoille, on oma lisenssinsä.)
  3. Liiton SM-tason tapahtumiin ei ole erillisiä osallistumismaksuja.
  4. Pienemmissä paikallistapahtumissa sekä kansainvälisissä tapahtumissa järjestäjällä on oikeus halutessaan periä osallistumismaksu.
  5. Liiton lisenssin ostamalla sitoudut liiton antidoping-, kurinpito-, ja muihin sääntöihin, jotka löytyvät liiton www-sivuilta.
  6. HUOM! Antidopingsopimus hyväksytään lisenssin oston yhteydessä hyväksymällä rekisteriseloste/sopimus. Linkin siihen löydät ennen maksua rasti ruutuun osiossa.
  7. Liitto ja sen lisenssiurheilijat kuuluvat myös keskitetyn kurinpitojärjestelmän piiriin
  8. Junioreille on oma kilpailijalisenssinsä, joka vanhemman tulee hankkia. Ennen lisenssin ostoa alaikäinen tulee lisätä aikuisen Suomisport -profiiliin ”lisää lapsi” osiossa.

B – OLL – opiskelijalisenssi:

HUOM! Tämä lisenssi on vain Opiskelijoiden liikuntaliiton jäsenetu – etua ei siis saa millä tahansa opiskelijakortilla, vaan opinahjon tulee olla OLL alainen korkeakoulu.
OLL lisenssin ostajan tulee lähettää liittoon kuva lisenssin ostajan voimassaolevasta OLL järjestön alaisen koulun opiskelijakortista. Liiton toimiston sähköposti info@suomenvoimalajiliitto.fi

Tällä lisenssillä voit osallistua kaikkiin liiton toiminnan alaisiin kilpailuihin lisenssin voimassaoloaikana, edellyttäen että sinulla on voimassa oleva anti-doping sopimus ja voit osallistua kilpailuun liiton sääntöjen, ikäsi, sukupuolen tai karsintatuloksen perusteella.
HUOM! Anti-doping sopimus hyväksytään lisenssin oston yhteydessä hyväksymällä rekisteriseloste (ks. rekisteriselostelinkki).

C – Huoltaja / valmentaja / adt:

Tämä lisenssi ylläpitää aikaisemmin hankitun antidopingsopimuksen ja sitoo lisenssin haltijan liiton sääntöihin.
Lisenssin voi päivittää lisämaksusta kilpailulisenssiksi ilman katkosta kilpailuoikeudessa.

HUOM! Lisenssi tulee uusia vuosittain 31. tammikuuta mennessä, jotta antidopingsopimus pysyy voimassa

Tällä lisenssillä ei ole oikeutta kilpailla liiton toiminnan alaisissa kilpailuissa.
Lisenssi oikeuttaa toimimaan kilpailijan valmentajana/huoltajana kaikissa liiton alaisissa kilpailuissa.

D – Toimihenkilölisenssi:

Toimihenkilölisenssin voi hankkia vain liiton toimesta kutsuttuna. Kutsu edellyttää merkittävää määrää vuotuista vapaaehtoistyötä liiton tapahtumien ja toiminnan eteen.

1. Tällä lisenssillä voit osallistua kaikkiin liiton toiminnan alaisiin kilpailuihin lisenssin voimassaoloaikana, edellyttäen että sinut on nimetty kyseisen tapahtuman toimihenkilöksi ja jäsenyytesi on hyväksytty. Lisenssillä voi myös kilpalla liiton tapahtumissa.
  2. Tämä lisenssi oikeuttaa liiton jäsenetuihin.
  3. Huomioithan, että liiton anti-doping- ja kilpailusopimus hyväksytään ennen lisenssin maksua hyväksymällä rekisteriseloste (ks. linkki sopimukseen) ja sen sisältämät antidoping-, kurinpito-, ja eettiset säännöt koskevat myös liiton tuomareita ja toimihenkilöitä.

E – WHEA Clean sport fan:

Hankkimalla tämän lisenssin tuet liiton toimintaa ja puhdasta urheilua, saat jäsenkirjeen 2-3 kertaa vuodessa ja saat käyttöösi jäsenedut ja erikoistarjouksia.
Lisenssi ei oikeuta äänestämään liiton kokouksissa, eikä sillä voi kilpailla.

F – Seuralisenssit:

1. Alueellinen urheiluseura (yhdistys / yritys): Liiton toimintaa järjestävän urheiluseuran tulee olla rekisteröitynyt liiton jäsenseuraksi. Liitto varaa oikeuden hyväksyä tai hylätä lisenssihakemuksen liiton sääntöjen mukaisesti. Tämän alueellisen urheiluseuran lisenssin voi ostaa yritys tai yhdistys, joka on hyväksytty alueelliseksi urheiluseuraksi liitossa. Seura hyväksyy liitön säännöt liittyessään alueelliseksi urheiluseuraksi. Tämä lisenssi ei sisällä etua musiikin tekijänoikeusmaksuista.
  2. Alueellinen urheiluseura -musiikkilupa (vain yhdistyksille): . Tämän alueellisen urheiluseuran lisenssin voi ostaa vain rekisteröity yhdistys, joka on hyväksytty liiton jäsenseuraksi. Tämä lisenssi sisältää edun musiikin tekijänoikeusmaksuista Suomen Olympiakomitean sopimuksen kautta. Saadaksesi lupanumeron, olethan yhteydessä liittoon lisenssin oston jälkeen.

Lisenssien hinnat vuonna 2024:

JÄSENMAKSUT 2024

Liiton jäsenmaksut vuonna 2024 löytyvät alta ja erillisiä osallistumismaksuja ei veloiteta liiton SM-kilpailuissa, niiden karsinnoissa tai kansainvälisissä kilpailuissa, jotka järjestetään liiton toimesta. Lisenssillä voi myös kilpailla kaikissa liiton toiminnan alaisissa lajeissa.

Alueelliset seurat voivat muita tapahtumia järjestäessään itse päättää mahdollisesta osallistumismaksusta.

Vuoden 2024 lisenssit ovat nyt ostettavissa osoitteessa www.suomisport.fi ja ylläpitääkseen jäsenyyden / kilpailuoikeuden vuoden 2024 lisenssi tulee olla lunastettuna 31.1.2024 mennessä.

(Uusilla jäsenillä lisenssi on oltava voimassa 3 kk ennen ensimmäistä kilpailua ja sen jälkeen lisenssi uusitaan vuosittain 31.1. mennessä).

Huomioithan myös, että lisenssin ostossa, ennen maksutapahtumaa hyväksyt liiton antidoping- ja kilpailijasopimuksen (avautuu linkistä ennen maksutapahtumaa kohdassa, jossa tulee rastilla hyväksyä tiedot).

Maksamaton jäsenmaksu aiheuttaa jäsenyyden ja kilpailuoikeiden katkeamisen, mutta ei katkaise antidopingsopimusta (välittömästi).

Antidopingsopimus on voimassa yhtäjaksoisesti ensimmäisestä hyväksymistä siihen saakka, kunnes se erikseen irtisanotaan maksamattoman lisenssin tai muun syyn vuoksi urheilijan tai liiton toimesta.

Kilpailijajäsen: aikuinen 85 €, juniorit, ym alennusryhmät 50 €.

Tuomari/Toimihenkilö 5 €

Clean Sport Fan 30 € (ei adt, eikä kilpailuoikeutta, mutta tuet puhdasta voimailua, saat liiton jäsenkirjeen sekä jäsenedut).

Mikäli et edusta mitään seuraa, voit valita seura kohdassa Suomen Voimalajiliiton seuraksesi.

HUOM! Olethan huolellinen valitessasi lisenssiä. Väärän lisenssin maksun palauttamisesta vähennemme 10€ palautusmaksun.

JÄSENEDUT:

Ajankohtaiset jäsenedut löydät viimeisimmästä jäsenkirjeestä sähköpostistasi.

Jäsenemme saavat ostettua etuhintaisen Sporttiturva-vakuutuksen (ks. alta).